Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder... NOE gjør jeg galt, men hva?
Opprinnelig lagt inn av Fettman, her.
Nå har ikke jeg først og fremst begynt med lavkarbo for vektas del, men kan jo skrive litt hva jeg tror.
Pølsene bør du vel droppe å spise selv, spis rent kjøtt istedet.Unngå alt av light/lavkarboprodukt, og jeg ville også droppet søtningserstattere, og sjokoladen uansett % mengde. Så du kan venne deg på å tilfredstille søtsug med fett istedet.
Dropp også gulerøttene.
Det er ganske sikkert at hvis du skal gå ned i vekt så må du forbrenne mer enn du spiser og hvis du spiser 2000 kcal så er det vel i gjennomsnitt hva folk flest forbrenner. Da kommer du aldri igang med å forbrenne kroppsfettet. Da må du rett og slett spise mindre energi.
Så da antar jeg at det vil måtte være en sultfølelse, i overgangen til å begynne å forbrenne kroppsfett.
Jeg opplevde også å gå ned en del til å begynne med etter å ha begynt på lavkarbo, men senere ser det ut til å ha stabilisert seg mer. Nå er ikke jeg på noen slankekur enda da.
Men hvis du vurderer å gi opp lavkarbo fordi du ikke får til slankinga helt, så vil jeg råde deg til å ikke gjøre det, for de helsemessige gevinstene ved lavkarbo slik jeg ser det er såpass betydelige at det er verdt å fortsette på selv om man ikke går ned i vekt.
Kanskje trenger du å venne deg mer til rent lavkarbo, for en del av de tingene du spiser ville ikke jeg spist, hvertfall ikke til å begynne med, og så lenge du prøver å gå ned i vekt.
For det første; jeg vurderer IKKE å gi opp lavkarbo - hvor fikk du den ideen fra???
Uansett om jeg ikke går ned i vekt er det en del positive effkter her jeg overhode ikke vil gi slipp på, som kontroll på blodsukker bl.a.
Jeg har spist LCHF nå i snart et år og kommer ikke til å gå tilbake til høykarbokost igjen. Bl.a fordi jeg har funnet ut at jeg har intoleranse for gluten...
Jeg har gått igjennom kostholdet mitt den siste uken og har igjen begynnt å
legge inn alt på diett.no.
Jeg ser et mønster her:
Om jeg dropper frokost er det ingen problem for meg å ikke spise før langt utpå ettermiddagen, dvs til middag og deretter et lite måltid igjen på kvelden.
På den måten er det null problem å holde seg på ca 1500 kcal ogg det burde jeg jo gå ned på etterhvert...
Om jeg derimot spiser frokost går alt skeis for jeg klarer ikke å holde meg unna et lite måltid på kvelden
Men jeg trenger altså ikke mat på morgenen lenger. Jeg er ikke sulten før i 15-16-tida tidligest.
I dag har jeg startet dagen med en kopp kaffe med fløte og en skje cocosa og har ikke spist noe i det hele tatt. Jeg begynner NÅ å bli sulten. 

|