Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-12, 10:13   #7
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Jippi og litt hjelp...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Ketosen fungerer best når det er god tilgang på fettsyrer fra fettvevet til leveren som omdanner fettsyrene til ketoner. Så jo tyngre man er jo bedre ( med et forbehold om at mye insulin- insulinresistens (IR) bremser ketosen og IR er jo noe som øker med vekt) Ok litt komplisert kanskje, men altså ketose og vekttap går lett i starten, de siste få kiloene er ofte vanskelige med ketolysekuren, man kan skjerpe dietten og treningen, men selv da kan det være vanskelig.
Samtidig mister man motivasjonen når det ikke skjer noe, da sprekker man oftere og da er ketosekur vanskelig.
DA anbefaler jeg at man går over på kostholdet man skal ha fremover Etter slankekuren, altså generell lavkarbo. Når man starter på dette skjer det ofte at 2-3 kilo forsvinner i løpet av 1-2 måneder, og da er man videre i livet med ønsket vekt.
Lykke til
Torkil

Det du beskriver fungerte bra for meg da jeg hadde 5-6 kilo igjen, raste ned 3 kilo straks jeg økte på karbene, men nå står jeg fast igjen.. Kanskje kroppen har funnet sin egen trivselsvekt?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat