Re: Schrødingers katt
Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.
Typisk genetikk at nøytrale mutasjoner blir arvet tilfeldig og øker diversiteten. Jeg regner ikke med at hvordan kroppen reagerer på cardio trening gir en vesentlig ulempe med å få barn idag 
Tror ikke det nødvendigvis var en ulempe i steinalderen heller... Selv er jeg altså ikke bygget for fart, så lokkedue i jaktsammenheng ville jeg vært elendig som, men muskelstyrke bygger jeg faktisk ganske fort, og jeg tipper på at det også var minst like viktig?
Nå har jeg aldri trent så systematisk at jeg har målt fremgangen min, men jeg kan dra et eksempel fra arbeidslivet isteden:
Jeg begynnet å jobbe i butikk for noen år siden og i den forbinnelse MÅ man faktisk løfte tomme europaller. Vi stablet dem oppå hverandre på stabler på 1,5-2 m.
I begynnelsen var jeg fryktelig klumsete med disse tunge dæljene, men etter bare noen få mnd fikk jeg inne teknikken og musklene som skulle til så jeg bare kunne lett lempe dem rundt og løfte dem opp over hode og plassere dem på toppen av stabelen. Tok me ikke mer enn 2-3 mnd tror jeg.
Jeg har samme erfarin hver gang jeg begynner på nytt å trene... Det tar kort tid før jeg har blitt mye sterkere, men kjappere blir jeg bare ikke
Men som smjg sier; jeg kan også gå i timesvis på tur bare tempoet er moderat. 10 min med jogging og jeg er nesten hjertepasient.

|