Sv: Re: Sv: Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?
Opprinnelig lagt inn av shailene, her.
Nei, tror alle her er enig i at kroppen ikke fungerer som en ovn. Men så lenge man tar kalori-inn/kalori-ut prinsippet med ei god klype salt, kan kalorier fortsatt gi en grei pekepinn på hvor mye energi du kan gi akkurat din kropp før vekta stopper opp (så lenge aktivitet og næringssammensetningen forblir noenlunde den samme). Mener jo ikke at TS skal bruke en kalkulator hun finner på nettet for å finne ut om hun får i seg for mye energi, det er jeg enig i at lett blir feil... Men man kan jo altså se hvordan ens egen kropp reagerer på så og så mye energi fra maten man spiser. Eventuelt holde litt oversikt over antall gram en får i seg av de forskjellige næringsstoffene, det er jo det aller beste, men det blir jo litt hipp som happ. Syns det er tullete at det omtrent blir sett på som tabu av mange å i det hele tatt holde oversikt over inntaket sitt på lavkarbo, noen er jo faktisk nødt til det. Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese artikkelen du linker til, så hvis du mener det jeg skriver nå er riv ruskende galt skal jeg gjøre det! 
Slik tenker jeg også om kalorier! Jeg mener IKKE at det er så enkelt som kalorier inn/kalorier ut - men det kan være kjekt å ha en viss oversikt over hvor mye energi man får i seg.
|