Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-12, 06:18   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 4 splitt program

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg har satt opp et program over fire dager i uka. Noen innvendinger?

1
knebøy (utfall som variasjon)
tråkke opp på benk og løfte beinet med vekter i hendene
tre-fire rompeøvelser på gulvet
to mageøvelser (crunch og sykling)
2
bak skuldre (sittende fremoverbøyd, sidehev)
rygghev (korsrygg)
benkpress
roing
3
benpress
benløft i maskin
rompeøvelser som dag 1
mage som dag 1
4
skulderpress
nedtrekk
rygghev
dips(triceps)
biceps

Jeg liker korte økter og har ikke tid til lange heller. Men jeg liker å trene ofte så det er dette som passer meg.
Utenom styrke går jeg 80 min hver dag. Noe vil jeg ta på tredemølla med helning. Målet er å gjøre yoga i tillegg hjemme. Jeg er i tvil om jeg har nok lyst men håper å gjøre det de dagene jeg ikke trener styrke.

Jeg hadde heller leta etter et ferdig oppsatt program.. 4-split pleier ikke være så lange, tror jeg.

Men dag 2 ville jeg startet med roing eller benkpress, avhengig av hvilken øvelse jeg ville bli sterkest i.. så de to andre.. Og dag fire ville jeg startet med nedtrekk.

Men ja. Hadde nok heller funnet et som er satt opp av noen med skikkelig peiling, sånn til å begynne med.