Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-12, 07:04   #20
Jaudaa
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Går for fort ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Tror nok også det vil stoppe opp innen et par uker med mindre du spiser riv ruskende feil. Det vil jo stabilisere seg (mer eller mindre), fysisk umulig å gå ned 1 kilo per dag over flere uker.. Tenkte du selv syns du spiser for lite, men at du bare ikke er sulten? Har du sjekka hvor mye du faktisk får i deg, sånn i gram eller kalorier? Hvis du vil opp i vekt bør du kanskje legge deg på et kosthold mer ala Fedon, med mer karbo og protein enn "vanlig lavkarbo", da burde det jo i teorien gå tregere, eller stoppe opp hvis du klarer å spise nok til å komme i energiblanse.. Med mindre kroppen din har en veldig lav "set-point" vekt den er virkelig innstilt på å nå

Jeg også satser på at det stabiliserer seg, det må det jo bare, ellers dør jeg til slutt :P

Men nei, jeg har ikke sjekka antal kalorier eller gram jeg får i meg, jeg spiser rett og slett så mye jeg klarer, men det virker som jeg må begynne å tvinge i meg mat når jeg ikke er sulten får å ikke miste mer.

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det du må gjøre er å spise nok proteiner, minst 2,5 g per kg du vil veie. En normalporsjon med protein er vanligvis 30 g protein (kyllingbryst). Og nok fett, selvsagt. OG styrketrening.

Hvordan er det med lavkarbo og styrketrening? Har hørt (ikke testet ut) at det er ganske vansklig å bygge muskler med det kostholdet??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde heller begynt å øke litt på karbohydratene jeg.. Hvis ikke det er en spesiell grunn til at du vil bære i ketose..

Jeg tror ikke jeg trenger å være i ketose...det eneste jeg vil er å spise meg frisk fra en kronisk sykdom, for meg er det det samme om jeg er 50kg eller 150kg så lenge jeg er frisk. Men ivertfall så er jeg veldig usikker på hvor mye karbs jeg bør ligge på, men alle "eksperter" som jeg har snakket med, Thor Foseid bl.a som har skrevet "spis deg slank" sa at jeg burde ligge så lavt som mulig. Jeg selv ønsker ikke ned noe mer...

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat