Sv: Mange som faller av?
Hei! Jeg har hatt de samme tankene som deg før jeg begynte. Spiste alltid spaghetti og kjøttdeig kanskje 4 ganger i uken, samt taco med tortillalefse, og havregryn til frokost. Det er nada problem skal jeg si deg. Men det kan være viktig for søtsuget at du starter med kostholdet veldig strengt, altså ikke noe søtning, pepsi max, lavkarbobrød osv. Da er det lettere å bli vant til kostholdet, du vil merke at suget etter annen mat forsvinner, og så kan du heller innføre slike ting.
Når en fristelse kommer på bordet, så kan du si til deg selv at dette kostholdet er noe du har valgt selv, og ha klart i hodet hvilke grunner du har for å spise slik. Det som har vært vanskeligst for meg har vært familiesituasjoner, middager med venner osv. Da synes folk gjerne "synd" på deg, for at du ikke kan spise kaken de har satt frem. I værste fall tar de det personlig at du ikke forsyner deg. Jeg har noen ganger ringt på forhånd, forklart situasjonen min og hvorfor jeg ikke spiser mel/sukker. Det er da lettere å motstå "fristelsen" når de ikke maser om: er du virkelig sikker på at du ikke bare skal ta et liiiite stykke?
|