Sv: 4 splitt program
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Takk Kipp, jeg skal titte på det. Akkurat hvordan endre programmet etterhvert har jeg ikke satt meg inn i annet enn at visse øvelser kan erstattes med andre. På iform er det vist hvilke øvelser som tar på skuldrene, rygg osv og da bare bytter jeg mellom de når jeg stagnerer, tenkte jeg.
Ikke bytt øvelse når du stagnerer. Da kommer du ikke videre. Det du gjør når du stagnerer er å deloade. Dvs at du reduserer vekten og trener lettere.
5-3-1 programmet er bygget opp slik at du ikke skal stagnere i klassisk manér.
Det er lagt opp med deloaduke og. Hele basisen for programmet er at belastningen legges opp etter prinsippet Tung - middels - lett. Og da snakker vi volum, ikke vekt. (Samme periodisering er det i Bill Starr 5x5, men der må du styre det litt mer selv).
Vet ikke om du leste om programmet på crossfit Norge sin blogg? Her er direktelinken. Les det, så ser du med en gang om du gidder å kjøpe e-boken.
Direktekobling: http://www.crossfit-norge.no/?p=3801
Hvis du blir lei av å trene bare styrke så kan jeg anbefale deg å prøve en crossfit-time hvis du bor i Nærheten av et senter (Oslo, Bodø, Trondheim, Bergen, Stavanger, Bryne, Kristiansand).
Det er kombinasjon av alle disipliner.
|