Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-12, 07:45   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Mange som faller av?

Hei!

Støtter meg til de dere andre har sagt her.
For min egen del sleit jeg fryktelig med søstug på tross av at jeg gikk på lavarbo. Men det var i begynnelsen da jeg begynete å spise lavkarbo.. jeg følte meg som en narkoman på avrusing.
Jeg kan fremdeles få cravings på noe søtt, men da er det ofte i forbindelse med at jeg har spist litt for mye blodsukkertriggende matvarer( høy GI, litt mye karbo, søte frukter etc)
Det som er viktig da er og holde ut..og ikke gi etter. Da forer man bare avhengighetsmonsteret enda mere, og er tilfredsstilt en stund..inntil kroppen trenger ny dose..

Sukker-erstatninger er i allefall IKKE bra for meg...kroppen min ser ikke ut til å skille mellom sukker og erstatninger for sukker. Jeg får ordentlig cravings i de periodene jeg har brukt slike erstatninger-

Hold ut så går det over! når du er "avruset" fra sukker så vil lavkarbo dfefinitivt hjelpe deg til å minske søtsug da det er blodsukker-regulerende(høyt/svingende blodsukker fører til cravings)..men belag deg på en vansjelig periode i starten

slik ser jeg på søtsug i alle fall

Lykke til!

Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat