Sv: Sommerutfordringen 30+
Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.
OBS. De smågodtene får mitt blodsukker markant opp=ut av ketose
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Det tror jeg så gjerne på, det inneholder maltitol det godteriet. Og det har ikke direkte lav GI. Mange trekker i fra alle karbene fra maltitol, det har jeg nå lært at ikke er riktig. Så jeg tar bort halvparten. Dvs jeg holder meg langt unna, bruker heller litt 86% sjokolade en gang i blandt eller lager selv med feks natreen, sukrin el.l.
Jeg vet at maltitol kan gi blodsukkerstigning. Mitt blodsukker stiger noe, mens gubben sitt rører seg ikke av flekken. Det er nok ganske individuelt det der..
I mitt tilfelle hadde det samlet seg opp mye vann i kroppen, kombinert med lett forstoppelse. Maltitol= ut med vann og drit. Hadde jeg derimot spist smågodis hver dag ville saken stilt seg annerledes. Håndleddene mine i går morges var rett og slett som albuer - igår kveld var de normale igjen 
Så ja - jeg misbruker gjerne svensk SF smågodt en gang i blant når ting blir som de blir. Sammenlignet med i går morges var vekta -2,5 kg idag, og håndleddene er håndledd istedet, og fingrene kan faktisk bøyes uten å stoppe i seg selv 

|