Sv: Nøtter og frø ikke ordentlig lavkarbo?
Åhhhh, jeg er så LEI av all lavkarbo-fundamentalismen...jeg lever godt på et moderat lavkarbo-kosthold der til og med korn (gasp!) i små mengder er inkludert, samt "erstatningsvarer"- akkurat nå koker jeg lavkarbo-pasta basert på inulin etc, som jeg skal spise til middag med rød pesto (gasp, igen!).
Jeg respekterer at endel vil leve helt "rent" lavkarbo, men for mange vil bare det å gå over til frø-knekkebrød og spise mer fett og protein generelt innebære en drastisk forbedring fra tidligere kosthold. Ikke perfekt, kanskje, men mye bedre. Vi er mange som fint tåler gluten etc, og som kan gå ned i vekt og ha god helse selv om vi spiser "erstatningsvarer", ikke er i ketose etc.
Jeg vil ha meg frabedt at noen skal definere hvorvidt mitt eller andres kosthold er "ordentlig lavkarbo". Og, om så tarmfloraen min eller wtf ville vært sunnere hvis jeg holdt meg til helt "ren" lavkarbokost, ville jeg ikke hatt det like bra mentalt. Og for meg er sunn psyke og trivsel viktigere enn perfekt tarmflora.
|