Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-12, 19:05   #18
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Re: Nøtter og frø ikke ordentlig lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Tror folk er litt for opphengt i dette "partystopper" konseptet også. Er det ikke derfor mange unngår nøtter og frø? Personlig tror jeg det oftest handler om at man rett og slett får i seg for mye energi og/eller karber.. Alt handler jo om mengder. Og variasjon! Såklart er det ikke ideelt (helsemessig) å spise det samme måltidet 3 ganger om dagen, enten det er hvetebrød eller lavkarbobrød, eller hva som helst annet. Har man intoleranser eller allergier blir det jo selvfølgelig noe annet da..

Helt enig ang. "partystopper"-greia, har tenkt det samme selv når jeg har lest om dette her inne- frø og nøtter f.eks, inneholder jo mye konsentrert energi, selv får jeg lett i meg altfor mange kalorier hvis jeg spiser nøtter. Og f.eks. ost, en annen "partystopper", er for meg lett å spise for mye av (og er også temmelig kaloririkt), samme med fløte, rømme etc. Det er vanskelig å få kalorioverskudd av roastbiff, liksom...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat