Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 18:40   #71
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg brukte en ukes fettfaste, som senorita beskriver, for å løsne fra et 7-8 måneder langt platå. Det virket. Og det frister ikke å gjøre det MER enn en uke, kan jeg love. Det gikk en del i eggeplomme-omelett, eggemelk, medisterkaker, og litt avocado her og der. Den er virkelig bare egnet for ekte flermåneds-platåer! (Må bare gjenta det, da jeg er veldig engstelig for å promotere "ekstremdietter" for uerfarne. )

Veldig enig, ville IKKE anbefalt den dietten som en "quick fix" for passe inn i et antrekk eller veie x antall kilo før sydenturen osv. selv om det er veldig fristende.. Det blir vel heller noe å prøve hvis man har stått fast i flere måneder til tross for å prøvd alt annet, og er overvektig da.. Prøvde fettfaste selv da jeg var ung og dum (eller yngre og dummere), og det var VONDT. Da snakker jeg fysisk, ikke psykisk. HELT forjævlig.. Så tror rett og slett den "kuren" kan være farlig for de som kanskje har normal fettforbrenning i utgangspunktet, hvis kroppen bare trenger en pustepause..

Det jeg følger nå hvis jeg "må" ned noen kilo av en eller annen spesiell grunn er en mellomting mellom fettfaste og Ketolyse.. Spiser 40-50g protein, 100g fett, og 15g karbo. Jeg går ned hver gang jeg følger denne sammensetninga over noen dager, selv om jeg er normalvektig. Denne dietten er mye mildere for kroppen, på fettfaste går du LANGT i minus på både kalorier og spesielt protein..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat