Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-12, 15:28   #20
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Et eksperiment med folkehelsa

Jeg ser ikke på alt annet som svada, shit og tøys, men mener at artikkelen framstår som useriøs og litt latterlig når den faktisk ikke henger på greip. Når hun bruker resultatet av forskningen sin som et argument mot lavkarbo blir det useriøst. Når hun tydeligvis tror høyprotein og lavkarbo er mer eller mindre synonymt, og at det er kritikkverdig (skadelig, regner jeg med?) å begrense inntaket sitt av brød og melk blir det useriøst.. Og det at man må spise komplimenterende proteiner i samme måltid er en gammel myte, noe hun burde vite. Slik jeg forstår henne mener hun at en bodybuilder ikke har høyere proteinbehov enn en som sitter på ræva hele dagen, 1g per kilo kroppsvekt er passelig, og 2g eller mer er en skadelig mengde, uavhengig av hvor aktiv man er. Jeg sier ikke at forskningen hennes eller påstanden om at for mye protein er skadelig bare er useriøst og tullere, det vet jeg ikke nok om, men deler av artikkelen og visse argumenter/påstander hun kommer med, ja.

Sist redigert av shailene : 10-05-12 kl 03:54. Årsak: typo
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat