Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-12, 21:38   #21
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Et eksperiment med folkehelsa

Jeg har ikke sett noen rullegardiner på forumet, men jeg har sett mye rart om lavkarbo i tabloidene. Når utsagn ikke henger logisk på greip, og viser grunnleggende kunnskapsløshet om både biologi og historie, så er det da fullstendig legitimt å påpeke dette.

Artikkelen virker ikke forskningsbasert. For mye proteiner er farlig og lavkarbo er farlig, sier den. Og så:

Sitat:

Rent kjøtt består av 20 prosent proteiner og 80 prosent vann. Altså bør en kvinne med gjennomsnittlig vekt ideelt sett nøye seg med 300 gram kjøtt i løpet av dagen.

Hvilken kvinne er det som spiser mer enn 300 gram kjøtt om dagen? Joda, i artikkelen står svaret: bodybuildere. Og dermed er lavkarbo farlig???

Sitat:

– Lavkarbobølgen et stortstilt medisinsk eksperiment med folkehelsa. Ingen vet hva følgene blir om 20 år, mener Krogdahl.

Men vi har sett hva følgene er av å sende inntaket av karbo og korn i været. Det kalles livsstilssykdommer og florerer i land på vestlig kosthold. Noen som snakker om at dette har vært et eksperiment?

Jeg har stor respekt for skikkelig forskning, men synsing er synsing og graut er graut.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat