Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-05, 14:35   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: til de som lurer på noe, =)

Det beste tipset jeg har mot forkjølelse, er faktisk ikke noe fra helsekosten (utrolig nok HEHEHE), men dette:

Ta 2 båter hvitløk og kutt dem opp i små små biter uten skarpe kanter. Legg dem på en tallerken. Hell godt kaldt vann i et stooort glass. Tilsett en halv presset sitron eller så mye sitronsaft (frisk eller fra flaske, usukret) du makter å drikke. Bland godt sammen.

Sett deg under dyna i senga (gjør dette rett før leggetid) og ha tallerkenen på fanget og glasset på nattbordet. Ta en hvitløksbit, legg den langt bak på tunga, mot ganen, og ta en stooor slurk sitronvann. Svelg ned herligheten.

Gjenta til all hvitløken er brukt opp. Fyll på mer vann med sitron om du trenger. Jeg drikker MYE.

Når alt er svelget ned, legger du deg godt under dyna og slapper av. Les litt om du trenger det, slukk lyset og sov.

Forklaring: hvitløken "jobber" mens du sover, og den jobber såpass mye at du kan få hodepine, derfor anbefaler jeg å gjøre det mens du sover, så du ikke merker noe til det. Neste morgen våkner du kanskje opp i et svettebad, men det er bare positivt!!

Det lukter ikke noe særlig hvitløk av deg når du gjør det på denne måten. Dvs det LUKTER jo litt, i og med at huden skiller ut endel lukt, svetten kan lukte hvitløk dagen etterpå osv, men det lukter ikke "ånde-hvitløk", men frisk hvitløk. Mye bedre, og det henger ikke så lenge igjen at det gjør noe.

Sitronen i vannet er viktig for å unngå halsbrann. Jeg prøvde uten en gang, hadde ikke, og det gjør jeg aldri igjen!! Jeg gulpet hvitløk hele dagen etterpå og fikk DEN halsbrannen! Med sitronen i vannet merker jeg ingenting av dette.

God bedring.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat