Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 20:41   #526
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg måtte bare innom og legge inn denne lenken om aspartam. Kjenner at jeg er ekstra fornøyd med å ha kuttet det ut når jeg leser dette og annet tilsvarende.

Må også "rapportere" fra dagens innsats (som en del av mitt holde-fokus-for-å-komme-på-sporet-igjen): vekta var likedan i dag som i går morges, så jeg har i alle fall ikke gått mer opp. Magen har begynt å røre på seg - heldigvis!! Tenk at et par dagers utskeielser (og det var ikke mye altså!) gir så voldsomt utslag?? Matmessig har jeg holdt meg i skinnet i dag også; lysten på noe er nesten borte. Jeg har funnet fram Friboldropsene mine og tar meg et innimellom med god samvittighet og jeg har laget sjokolade til helga; 25 g cocosa og 50 g 86% sjokolade. Det blir godt å ha når (ikke hvis nei) fysen tar meg. Spiser fortsatt litt for mye, men heller det enn å gå og ha lyst på noe hele tiden. Mye bedre å holde det i sjakk med godkjent mat som reduseres når ting er på stell.

Festina: du sier at du trenger 2-3 uker for å komme over suget etter noe. Det var lang tid? Jeg trenger inntil ca 4-5 dager før det verste er over: hva med dere andre?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat