Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-12, 10:31   #43
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp, må ta en viktig beslutning

Jeg forstår så altfor godt at det ikke føles greit å kutte i melkeprodukter. Jeg er der selv. Raste ned fem kilo i vinter når jeg var syk, gikk litt opp igjen, men bare litt. Da fikk jeg litt drahjelp til å kutte i melkeproduktene også. Så har jeg sluppet opp mer og mer på dette, melk i kaffen, pizza med masse ost over og under (lavkarbopizza med ost i bunnen)... lavkarbolasagne, men med masse ost.. for meg er det ikke bare partystopper med ost, det er sannsynligvis noe som gjør at vekta kryper gradvis oppover... ikke heng deg opp i tickeren min, den viser det den gjorde før jeg dro igang med melkeprodukter igjen... Det er seigt å bestemme seg for å ta det kuttet altså. Jeg har gjort det før - og vet jeg bør gjøre det... Tok også hårmineralanalyse i vinter - og guess what - det fulgte med råd om å kutte ned på melkeprodukter - også fordi det kan sette ned stoffskiftet! Burde jo vært motivasjon god nok...
Det er nok det å starte som er verst og det går nok lettere etter noen uker når cravingene gir seg som Nordmørsloppa sa også... Jeg vet at det er positivt for helsa også - fysisk og mentalt, har merket det før at jeg føler meg mer vel uten de hersens melkeproduktene... Så det er jo bare å kjøre på...

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat