Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-12, 23:56   #14619
amritam
Medlem

amritam sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jeg lager alltid brød med mandelmel og pofiber! Liker heller ikke sånne kli og frøbrød.. Blir veldig lite karbo og bra smak og konsistens med den kombinasjonen, syns jeg. Du får det lett ned til ca. 1 kh per skive. Med kun mandelmel blir det noen ganger litt mandelsmak i brødet.. Kokosmel har jeg ikke prøvd i annet enn kaker og sånt, men det smaker jo kokos?

Jeg synes ikke det smaker kokos av brødet mitt, men det kan hende jeg ikke er så veldig var for den smaken. Mandler synes jeg bare smaker godt, så det gjør meg ihverfall ingenting. Jeg bruker veldig mye egg i disse brødene, så det blir nok ikke så mange karbohydrater. Jeg prøvde å regne sånn ca. på det en gang og kom fram til ca. 1 g. pr. skive. Jeg liker å riste dem litt i brødristeren, men de er ok ellers også, men det er jo selvfølgelig ikke som vanlig brød - mer kompakte og mektige. Har tenkt på om jeg kanskje skal ha i litt fiberhusk neste gang - kanskje de blir enda bedre, da? Grunnen til at jeg bruker så få ingredienser i brødet mitt, er at det er så alt for mye jeg ikke tåler.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger