Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Folk som går på ketolysekuren ligger på 15 karber pr dag, og det er en del "regler" for hvordan gjøre dette rett/hva som er lov og spise.
Står om de forskjellige diettene her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Når du presser kroppen ned i 40 eller for såvidt 50 karber om dagen, så må du øke på med fett. Om du ikke gjør det vil du føle deg skikkelig elendig fordi kroppen ikke har noen kilder til energi, og du vil heller ikke få den ønskede vektnedgang fordi kroppen tror det er hungersnød og tviholder på hvert gram.
Når vi sier spise fett, så betyr ikke det at vi spiser smør med skje, drikker olje eller svelger unna bacon i uante mengder.
Frø og nøtter, fet fisk, ingen lav-fett-produkter, men full-fett-produkter, smør og ikke margarin også til steking/baking, lage sauser med fløte i og bruke gode oljer til f.eks salater.
Varierte grønnsaker spiser vi helst til hvert eneste måltid,
Jeg bruker diett.no og legger inn maten jeg spiser der jevnlig for og sjekke at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg spiser forresten mellom 20 og 30 karber, 60 til 80 gram protein og oftest over 200 gram fett til dagen
jeg spiser nøtter og fet fisk, fløte kan jeg ikke bruke pga melkeallergi, men bruker rismelk og havrefløte de få gangene jeg bruker noe med melk, men leste et sted at kokosmelk var mere lavkarb vennlig.

|