Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-12, 21:17   #12
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, 7 mnd på platå

Hei
Jeg har forstått at du er 156 cm høy og veie 72 kilo. Da har du jo en viss overvekt.
Ketose er en effektiv slankemetode for de fleste med BMI over 30 eller over 20 kilo overvekt. Erfaringsmessig vil talrike forsøk med ymse slankemetoder gjøre neste slankeforsøk vanskeligere. Dette er uansett metode.
Ketosen fungerer best hvis det er god tilgang på frie fettsyrer i blodet - noe som er normralt ved overvekt, ved begrenset mengde fettsyrer vil ketosen ikke fungere.
Derfor et de siste kilo de vanskeligste på ketolysekuren, og grunnen til at jeg anbefaler generell lavkarbo hvis vekten står stille tross at mann følger ketolysekuren etter boken.
En bodybuilder med BMI 35 på grunn av mye muskler og nul fett, vil ikke kunne ha slankeeffekt av ketose.
I tillegg til dette forekommer det mange varianter av genetisk natur i ketondannelsen ( forskjellige variasjoner i de mange enzymer som kreves for ketose) "noen har mer effektiv ketose enn andre"
Summa summarum; Virker ikke ketose etter noen uker bør man velge " generell lavkarbo" f.eks "Etter slankekuren" eller kost i Balanse av Fedon Lindberg eller tilsvarende.

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat