Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-12, 12:11   #9
Anehas
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Trondheim
Alder: 32
Anehas er på en erverdig vei

Sv: Forvirring angående ketose

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Jo, ketose ER lik fettforbrenning, men...det kan også handle om at man forbrenner det fettet man spiser, ikke nødvendigvis det fettet som er lagret på kroppen. Kort fortalt, spiser man for mye fett kan man være i ketose uten å gå ned i vekt.

Mm, helt enig, og derfor jeg også har begynt å teller litt kalorier, slik at jeg er sikker på at kroppen min ikke bare forbrenner fettet jeg spiser. Og etter jeg begynte med dette går jeg mye mer ned i vekt enn før! spiser ca 1300 kalorier om dagen og ganske streng lavkarbo. Er ikke like streng som før, ettersom jeg merker problemer med hukommelsen på ketose, og jeg har eksamensperiode, så derfor spiser jeg et knekkebrød til frokost.

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Melkeprodukter kan hindre deg i å være i ketose. Rømme, fløte o.l. inneholder også karbohydrater. Spiser man mye av det kan man "falle ut" av ketose.

Men det er dette begrepet "falle ut av ketose" som jeg ikke helt forstår hva innebærer. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så sort hvitt. Hvis man spiser 50g kh om dagen, og ikke er i ketose, kroppen lever jo virkelig ikke på disse 50g om dagen uansett, det høres rart ut.

Takk for svar alle sammen

Anehas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lavkalori Svar med sitat