Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-12, 13:09   #11
bligravid?
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
bligravid? er ny på veien

Sv: Forvirring angående ketose

Opprinnelig lagt inn av Anehas, her.

Men hvordan skiller dette seg fra alle andre måter å gå ned i vekt på? Som du sier, at man tærer på fettreservene siden man ikke får nok energi gjennom kosten, uavhengi om det er fett eller karbohydrater. Vil ikke alle som går ned i vekt på en måte være i ketose da? De vil jo få den energien de mangler fra kosten gjennom ketonlegemer.

Kan ikke si at jeg vet alt bak teorien. Men for meg hjelper LCHF meg med at jeg blir mett. Spiser nok til at kroppen ikke sulter og derfor sparer på fettet. Jeg gikk på pulver, lavkalori. Lå på rundt 1000 kalorier, uten å gå ned ett gram på 3 uker!!! Nå ligger jeg rundt 1500 - 2000 kalorier og har gått ned hver uke i 4 uker. Jeg tror cluet ligger i riktige næringsstoffer fra maten. Det er ikke bare antall kalorier som teller, for å gå ned i vekt.

Mao: jeg spiser ikke for mye, fordi jeg blir mett. Jeg spiser ikke for lite så kroppen går over i sparemodus. Derfor kan kroppen ta av fettet på kroppen som tilførsel av energi jeg måtte trenge itover de 1500 - 2000 kaloriene.

Slik MENER JEG at lavkarbo funker. (Store bokstaver for å understreke at jeg ikke kan dokumenter at alt jeg sier hær er vitenskap)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat