Sv: Forvirring angående ketose
Opprinnelig lagt inn av Anehas, her.
Men om man f.eks hadde spist 50g kh hydrater hver dag, og dette ikke hadde vært nok til å være "i ketose", vil da aldri kroppen synes at 50g kh er nok for å dekke sitt egergibehov. Da vil den jo tære på fettlagre/fettet i maten vi spiser, og man vil nyttgjøre ketonlegemer som energi og være i ketose?
Jeg skønner ikke helt. Må man være i ketose for å gå ned i vekt? Mange lever på south beach dietten, eller generell lavkarbo opp mot 72Kh (evt mer) og de går fremdeles ned i vekt. Det er vel mer tempo og hva som passer den enkelte som avgjør om man vil spise så lavt som å være i ketose. Jeg gjør det for å ikke få sukkersug..
Normalvektige, så vidt jeg har forstått, kan fint være i ketose uten å gå ned i vekt.
Men om nivået for å havne i ketose er variabelt for en person til ulike tide vet jeg ikke. Men vet at spise alle karboene i en omgang - ala en frukt ikke ble anbefalt meg, da jeg spurte om det var greit tidligere. Altså at alle karboene ikke skal komme på engang. Mange forfekter max5 kh per måltid.
|