Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-12, 15:51   #17
ToreH
Gjest

Sv: Trening til løp

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, jeg er jo i ganske dårlig form. Ikke trent i det hele tatt jeg.

Og jeg har vel ikke sagt at ikke hun skal satse høyere enn meg? Men du kommer med den nedlatende, bedreviterske tonen din og slår ned på alt som heter ferdigprogrammer. The Hypahway or the highway. Og på din vei klarer du å rakke ned på folk som bare prøver å hjelpe. Jaja. Lykke til, til deg.

Ferdigprogrammer kan være bra, men ikke fra hva som helst og til hvem som helst. Timich styrke/kondisjon/psyke ut fra min vurdering hva hun publiserer på treningstråden er i overkant hva "rosa manual programmene" til iForm presterer å skvise ut av seg i 9/10 tilfeller.

At du har megasuksess med iform sitt treningsprogram er da vel supert for deg, men du er ikke timich.

Du må ikke være så hårsår fordi jeg kritiserer iform sine treningsprogrammer for "sofatrenerne", tilfeldigvis så følger du et som du har megasuksess med. Vel og bra det. Det som er bra er jo at iform ihvertfall fremstår som noe mer seriøse enn Shape-Up, som er noe av det verste makkverket jeg har sett. Men nå er ikke dette en diskusjon om treningsmagasiner heller.

Oppfatter du meg som nedlatende fordi jeg er kritisk til et ferdigprogram? Jaja, keep up the good work. Nå skinner sola her også.

God middag!

Timich: Drit i iform sitt treningsprogram, ta 9 av 10 programmer med en klype salt. Skal jeg anbefale 1-et eneste program som faktisk funker, så er det Marius Bakken sitt 100-day marathon program. Det er lagt opp ut fra "dine" forutsetninger og ikke en sofasliter. Det trener deg opp til en helt ok 10km løper på 3 måneder og vel så det. I utgangspunktet er det beregnet på en maratonløper, men prinsippene de første ukene og månedene er rettet mot et mål, nemlig en 10km test.
Dette er har sine kritikere selvsagt som alt annet, og det egner seg vel egentlig ikke for de som er veldig overvektige, bare litt. Det fine er at det kan kombineres med sykling slik du driver på.

Les litt om det, så kan du jo også sjekke ut løplabbet sine programmer. De er også gode for en som ønsker lære litt mer om hvordan løpe bedre og trene smartere. Sjekk loplabbet.no

Svar med sitat