Re: Sv: Et par spørsmål før bestilling fra iHerb
Opprinnelig lagt inn av Dammed, her.
shailene, tror jeg hopper over kokosmelet jeg fant og går for det du linket til. Det fra iHerb har 5 ganger mer sukker per 100g. Det er litt for mye.
Men mandelmelet fra iHerb har faktisk dobbelt så lite sukker som det du linket til. Så det tror jeg satser på, og se hvordan det blir å bake med det. I verste fall så kan jeg bruke det sammen med peanøtt melet for kjeks o.l.
Vet du om Arman kokos melet kan fås billigere et annet sted? Med frakt så blir det 200kr for 500gr. :/
Jeg må nesten prøve miracle noodle, har på følelsen at med en god del bacon, fløte og ost (carbonara) så bli det i det minste spiselig hvis det ikke blir godt. 
Grunnen til at fettredusert mandelmelet har mindre karbo er jo bare at væsken er tatt vekk da. Det er på en måte mer konsentrert, så i oppskrifter med fettredusert mel bruker du gjerne færre gram mel enn i oppskrifter med malte mandler.. Uansett er det jo bare snakk om 8 g karbo per 100 gram da.. Og i ett helt brød bruker jeg f.eks. bare 50-70 gram, så uansett hva du lager blir det veldig lite karbo per porsjon! Men som jeg skrev så har de jo litt forskjellige bruksområder, jeg har alltid begge deler i hus.. Men du kan jo alltids starte med en av delene så ser du jo etterhvert om du trenger det andre melet også 
Ang. kokosmelet vet jeg egentlig ikke.. Hvis du kommer deg til en helsekostbutikk sånn fysisk slipper du jo å betale frakt da. Kinsarvik har 1 kilos kokosmel som du sparer litt på sånn i kilopris, men husker ikke om de har dyr frakt.. http://www.kinsarvik.no/products/336...tt-1-kilo.aspx
Ser også det er veldig delte meninger om de liksomnudlene.. De har litt småfunky konsistens, men med en god saus (eller pesto!) og litt ønsketenking er de slett ikke så verst etter min mening 
|