Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-12, 13:59   #8
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Det er bedre å være tykk og trent, enn slank og utrent"

Ut fra et helhetlig helseperpektiv så er vel de fleste enige om at trening er det aller viktigste ja. Det er ikke nødvendigvis treningen i seg selv som gir nedgang i vekt (da det også jobbes med kosthold), men trener man en del så "tåler" kroppen også en del overvekt. Men da snakker vi jo ikke om ekstremtilfellene, det blir helt meningsløst for meg. Altså veier man nærmere 200 kg og bare spiser drittmat så tror jeg heller ikke man trener noe i det hele tatt, da hadde man sannsynligvis aldri levd sånn...

Det viktigste er selvsagt å gjøre begge deler Men for en overvektig, utrent person så vil det ha enorme helsefordeler bare å begynne og gå noen turer. Som regel vil jo dette også gi seg utslag i en økt følelse av velvære, man føler seg i bedre form (selv om vekta kanskje er den samme som før) og man tenker etter hvert litt mer på hva man putter i munnen --> vekta går ned.

Det blir litt meningsløst å stille ekstremtilfellene (tykk og trent vs tynn og utrent) opp mot hverandre, men jeg ser poenget. Det viktigste å huske på hvorfor man trener, for det er jo så mange positive helsefordeler med å trene, man skal ikke bare trene for å gå ned i vekt. Det er like viktig både for tykke og for tynne mennesker.