Sv: Ketolyse på normalvekt
Opprinnelig lagt inn av Shooterr, her.
OK - det var ikke ment som kritikk, men som nysjerrighet. Jeg trener ganske heftig selv, og det fungerer utmerket med lavkarbo (ketose til og med), men jeg aksepterer at folk er forskjellige; selv om det er min mening at ingen har spesielt godt av å spise korn (sikkert bare miljøskadet etter å ha sett noen dokumentarer om emnet i det siste 
Tja. Alle er forskjellige som du sier, jeg trente mye på ketolyse selv. Minst 5 ganger i uka, ofte mer. Variert trening selvsagt.
Men etterhvert begynte jeg å trene 2 ganger om dagen alle dager utenom søndag, og da for å ha både bedring i oksygenopptak og muskelvekst + raskere restitusjon. Prøvde først med ketolyse, det var beinhardt. Virkelig hardt, så ble det "lchf" med 15% karbo ca og det var mye bedre. Men jeg sleit med andre "bivirkninger" så jeg ville prøve mer normalt kosthold, og da var det som om motoren min ble både trimma og overhalt. Så min personlige erfaring og mening er at skal man trene over et visst nivå så funker ikke ketogent, andre mener det motsatte. Sånn er det bare 
Anyway, mulig korn er drit, men jeg tror f.eks søtningsstoffene som folk flest bruker når de skal være sunne er verre. Så alle propper i seg et eller annet som er såkalt bevist usunt. Korn og lignende spiser jeg av en grunn: jeg trenger karbohydrater iom jeg ikke kan bruke fett som hovedenergikilde og det er utrolig vanskelig å spise 300+ karbo fra bare grønnsaker 
|