Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-12, 18:44   #11
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Landbruksforhandlinga, eller mangel på sådan ...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg har jobbet som avløser og VET hvor mye arbeid som ligger bak et gårdsbruk med melkeproduksjon iallefall.
Det bondeparet jeg melket kuene for jobbet begge fulle stillinger som lektorer og i tillegg brukte de nesten all ledig tid på gården. Allikevel var det bare såvidt det gikk rundt.
Joda klart jeg også fikk betalt... vanlig avløsertakst per datidens tariff var ikke så høy kan man si... jeg hadde en brutto årslønn på 148000,- (full jobb fordelt på 3 gårder).

Jeg heier på bøndene jeg. Brødmangel vil ikke gå utover MEG, men det vil gå utover resten av husholdningen her.
Og forresten så er jo alt det andre jeg spiser landbruksprodukter... Tenk om de lager blokade på meieriprodukter, kjøtt, egg...

Vi får ikke håpe det går så langt, men igjen, om det virkelig slår til med ekstremvær og minimale avlinger er det klart vi spiser maten vår selv. Har man jord har man mat, uansett.