Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-12, 23:29   #15
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Hvordan klarer dere å regne ut alt dere spiser?

Opprinnelig lagt inn av hck, her.

Når jeg registrerer maten på diett.no ser jeg at jeg spiser ca 80-90 g proteiner pr dag og i og med at jeg skal ned til 60 kg - betyr vel det at jeg spiser for mye proteiner? 20 g karbo og 150 g fett...eller hvordan ser dette ut for dere ?Opplever jo ikke at jeg spiser mye akkurat

Syns det ser veldig bra ut! Med tanke på vektnedgang kan det være en fordel å begrense proteininntaket til 1g protein per kilo kroppsvekt, hvis man er lite aktiv. Men jeg syns ikke du spiser for mye protein altså, det du ligger på nå er også helt fint. Viktig å ikke få i seg for lite protein også. Fettinntaket ditt ser også helt passelig ut. Hvis du nettopp har begynt med lavkarbo ville jeg gitt kroppen litt tid til å tilpasse seg det nye kostholdet før du gjør noe store justeringer.. Men hvis du har det travelt kan du prøve å kutte bittelitt ned på proteinet og fettet, siden du ikke er veldig overvektig kan det hende kroppen din ikke ser behov for å gi slipp på så veldig mye kroppsfett med energiinntaket du har nå.. Det er hvis du ikke trener noe særlig altså, hvis du er aktiv bør du ikke spise så veldig mye mindre.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat