Sv: Proteinintoleranse/peptider i urinen/test hos Neurozym
Opprinnelig lagt inn av enerilos, her.
Har hatt en masse plager i mange år, både psykiske og fysiske. For ett år siden kom jeg over proteinintoleranseforreningen www.npif.no på Google. Uten å kontakte hverken lege eller noen mattest la jeg om kostholdet. Totalt glutenfritt og uten noe slag av meieriprodukter. Plagene forsvant. Min håpløse mage ble normal, utslett forsvant og hard hud på føttene og fotsopp forsvant på 4 dager. Dystert sinn ble til arbeidsglede. Til og med noen ekstra kilo ble også borte. Bare bitte små menger med meieriprodukter og gluten kommer problemene tilbake. Så nå har det blitt et livsstil å leve på denne måten. Men det tar tid å finne ut hva matvarene inneholder.. Send en mail til matvareprodusentene. De sender deg en allergioversikt om de er seriøse nok. Legger ved en link som jeg fant på PIF sine hjemmesider hvordan du kan legge om ditt kosthold enkelt og greit. Heldigvis er det lov her i landet å spise det en selv vil. Ja til og med min manns små asmaproblemer ble helt bort.
http://24022.vgb.no/?p=258456 Lykke til, sender gjerne flere mattips.
Fantastisk! Har gjort det samme selv. Tok forresten testen første gang på Balderklinikken i 1999 men stod da på så mange medisiner mot tvang og diverse at testen ga visst ikke godt nok svar. Først nå har jeg SERIØST skjønt at jeg ikke kan spise gluten og melkeprodukter i det hele tatt etter å ha testet utallige dietter i alle år. Det rare er jo at til og med spiseforstyrrelser (tvangrelatert) i tillegg til depresjon har blitt borte. Jeg har ikke lenger trang til å henge meg opp i tanker med påfølgemde handlinger. De tankene mine ser bare meningsløse ut for meg nå. Og mareritt og forvirring er borte.... Vosj... Så for min del, test eller ei, jeg skal ALDRI tilbake til den giften for det heter ikke en gangs "kos" for meg å skjeie ut med boller. Det vil si et helvete kort tid etterpå og i dager senere. Som å putte i meg noe giftig som tømmer kroppen min for enhver form for kontakt med seg selv.
Livet mitt skal leves friskt og uten disse produktene. Endelig så har brikkene fallt på plass og mye er nå enklere å gjennomføre, og ikke minst huske. Jeg har fått igjen hukommelsen min .
Hvorfor skal vi ikke ha soya forretsen? Ser det inne på Npif's sider og.

|