Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-05, 14:27   #29
burberry
Medlem

Medlem siden: Oct 2005
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Helene

jeg mente ikke å snakke stykt om fedon egnetlig.. men mange tror at lavkarbo bare er teite fedon og farlige atkins.. og egg og bacon. Det er så utrloig mange forskjellige.. og gode dietter

Det er bare å snakke i vei :-))

Det var akkurat det jeg trodde også (ref: teite fedon og farlige atkins) og hadde det ikke vært for at en venninne dro meg med på kurs så hadde jeg aldri oppdaget hvor interessant lavkarbo-temaet er - og ikke minst hvor mange variasjoner det finnes! Etter at jeg har opplevd hvor godt dette kostholdet virker på kroppen så har jeg blitt mer nysgjerrig på (alle) andre former for lavkarbo og leser alt jeg kommer over om/av lavkarbo generelt, OE, Atkins, DVP, SSS, Ketolyse, Lutz. En helt ny verden har åpnet seg. Jeg har nok vært veldig heldig med kurslederen min som er ganske liberal i forhold til fett og siden jeg ofte bruker bladsalat og grønnsaker i stedet for linser så spiser jeg vel et sted mellom Lindberg og et eller annet.

Akkurat derfor det kunne vært greit om DVP og SSS hadde sluppet mer til i debatten i går også, for siden de ikke sa så mye så kan det være litt vanskelig å oppfatte budskapet for de som ikke kjenner så godt dette kostholdet. Å leve på smør med ost på kan høres veldig dramatisk ut for en som er vant til å spise skiver med syltetøy for å sette det litt på spissen. Kunne ønske meg et program som kun fokuserte på å forklare litt om de ulike teoriene innen lavkarbo for å åpne øynene til folk rundt i de tusen hjem om hva dette virkelig er for noe. Det hadde vært noe, det!!