Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-04, 11:56   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Har jeg vært flink idag, eller har jeg overspist? Har ikke vært sulten og det syns jeg er så godt.

Jeg synes du har vært flink jeg! Du spiser mye grønnsaker, en porsjon nøtter og du har 5 måltider om dagen! Du skriver ikke hvor mye du har spist til lunsj og middag, så det er ikke lett å si om du har overspist eller ei. Men hvis det er normale porsjoner, ser dette ut som fine mengder. Det er imidlertid to ting jeg vil "plukke på":

1) Frokosten inneholder ikke fett. Ethvert måltid må ha fett. Kan du lure oppi 1 ts eller 1 ss med olje? Eller klarer du å ta olje på skje?

2) Lunsjen din bør inneholde en proteinkilde, for bønner, fetaost og valnøtter blir for lite. Omtrent 100 gram skinke/makrell/reker/kylling/tunfisk/stekt kjøttdeig er passe. Det er også fint om du kan ta på 1 ss olje. Begrens også bønnene til ca 2 ss, for det er ganske mye karbohydrater i dem.

Ellers er jeg enig med Guro: Kan du ikke komme i gang med noe trening på egenhånd, så har du tyvstartet litt til den andre treninga også. Da er du i litt stigende form den 30.08, og du har mindre risiko for belastningsskader.

Den beste motivasjonen jeg vet, er å skrive journal her inne!