Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-12, 16:00   #4
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den usunne slankingen

Hei, jeg vokste opp i et hjem med lite sukker og snop (tannlegeunge), og har gått litt bananas av og til med sukker-kick etter at jeg begynte å tjene egne penger.
Så jeg har et unaturlig forhold til sukker og søtt.

Men jeg har sånne trøtthetsproblemer, og da sier hjernen min sukker, suKKER, SUKKER! Det skjer på dagtid, men extra spesielt da jeg jobbet mye nattevakter, og måtte jobbe mot kroppens ønske om søvn og hvile.

Jeg fant en løsning i å spise ordentlig, gi kroppen det den trenger, så nå er ikke hodet mitt inne i smågodtbollen lenger. I alle fall så sjelden at det ikke teller.

Når jeg spiser ordentlig på lavkarbo, så skriker ikke kroppen eller hjernen etter raske karber og sukker, så det funker for meg.

Jeg fokuserer på alt det gode jeg kan og skal spise, ikke på det som er "ulovlig".

Får kroppen min det den trenger, så skriker den ikke etter søtt.

De gangene jeg havner i godteskåla nå, hvilket er sjelden, er når jeg har slurvet med kostholdet.

Så mitt råd er å planlegge, spis grunnleggende bra mat, og ha alltid noe i bakhånd hvis du vet du får kicks.
Det fins mye gode lavkarbo-snacks også.

Lavkarbo for meg, er å spise ordentlig & god mat, da er kropp & sinn fornøyd.
Det som ikke funker for meg er å gjøre det halvveis, for da trigger man bare alt sukker/karbe- suget som fins.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 20-05-12 kl 16:10.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat