Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-05, 00:21   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ødelegger oljen i nøtter lungene??

Jeg har gitt malte nøtter til vesla lenge jeg, siden hun var 11-12 mndr. Prøvde med LITT for å se, og hun har ikke reagert på det. Men på NM (og av andre) får jeg jo høre om tragiske dødsfall pga allergier (akutt, med en gang de har svelget), og at jeg omtrent er gal som kan finne på å gi nøtter til en unge under 5!! år....

Egg, fisk og slikt er også matvarer som visstnok kan fremkalle allergier, men det gjelder vel helst bare om det er allergier mot slikt i familien? I vår familie har vi INGEN matallergier, så jenta mi har fått alle slags matvarer ganske tidlig, i små mengder i begynnelsen, selvsagt. Jeg syns egg, nøtter og fisk er matvarer som er så næringsrike at jeg syns det er dumt å utelate dem fra kosten i flere år bare pga et "kanskje", om det ikke er noen nevneverdig grunn til det...

Er jeg helt uansvarlig som tenker slik?