Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?
Det er ikke alle blant oss som har så stort behov for eller utbytte av grønnsaker, men om du ønsker, er det jo god plass for grønnsaker i supper, som du nevner at du liker godt. Kremet blomkålsuppe eller tomatsuppe, for eksempel, er jo strålende lavkarbomat, med masse "usynlig" grønt i. Eller mye rart kan "smugles" inn i kjøttgratenger og wokretter osv. Men det er jo forsåvidt ikke det du spør om. Det ER fullt mulig å ha det bra og ha en sunn kropp uten å spise massevis av grønnsaker.
Om tanken er å fylle opp "Karbokvota" med annet enn grønnsaker (sjokolade og sånt) , blir det fort mindre sunt. Du kan risikere noe trøbbel med magen, men det er veldig avhengig av hvilket fiberinntak du er vant til og fungerer best med. En annen grunn til å tilvenne seg mer grønnsaker er rett og slett variasjon og matglede - mange går fortere lei av en veldig ensformig diett.
Og så vet jeg ikke hva du mener med "store mengder" grønnsaker, da. Selv har jeg som regel noe grønnsaker involvert i ett av de to måltidene jeg spiser daglig, men ikke alltid i begge. 
|