Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 00:40   #31
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Den usunne slankingen

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Når jeg "faller av" lavkarbo er det stort sett under perioder hvor jeg er så vanvittig sliten og tappet for energi både fysisk og mentalt at jeg knapt orker å løfte steikepanna eller tenke på hva jeg burde lage meg av ordentlig mat.. Da er det fordi jeg rett og slett driter i hva jeg putter i munnen, fordi det kommer så langt ned på prioriteringslista (eller "gidd-lista") akkurat da. Driter i at jeg kommer til å føle meg dårlig, gå opp i vekt, få dårlig hud, og alt som er. Såklart er det jo under sånne perioder kostholdet egentlig er ekstra viktig, men når jeg står oppi det er det vanskelig å holde holde oppe motivasjonen til å ta vare på meg selv, når selv de minste ting føles som vanvittige tiltak.

Når jeg føler behov for å skeie ut med høykarbomat, bare sånn over en dag eller to, er det som regel fordi jeg har slurvet med kostholdet og blitt matlei, rett og slett. Det er forsåvidt greit, ofte finner jeg igjen litt motivasjon til å lage ordentlig mat når jeg har spist meg uvel på all den "gode" maten jeg ellers ikke gir meg selv lov til å spise.

Det er vel da jeg legger meg ned for å grine og kanskje sovner litt etterpå.