Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?
Jeg vil råde deg til å tenke deg godt om og finne en livsstil som passer deg. Ikke bare for en "kur", men for resten av livet.
Grønntfôr bør vi spise, men om det er mange ting du ikke liker ville jeg første omgang teste ut masse du ikke vet om du liker eller ikke, for all del bruke de grønnsakene du liker allerede og forsøke å kamuflere grønnsaker i supper osv.
Har du stavmikser? Om du ikke har det så skaff deg en med en gang; den er super som "grønnsakskamuflerer"
Om du lager suppe, ha oppi grønnsaker du synes er ok eller nøytral smak på og kjør stavmikseren etter de er gjennomkokt slik at de blir som gjevning i suppa. Grønnsaker du liker kan du ha i som biter
Det finnes massevis av ulike grønnsaker der ute, har du et prøvesmakepotensiale kanskje? Husk at grønnsaker er mye mer enn blomkål og salat og tomat. Erter, bønner, persillerot, sellerirot, jordskokk, asparges, spinat, aubergine, minimais, rødbeter, neper, bambusskudd... Det er vel bedre at du spiser litt av grønnsaker du liker som fx gulrot enn ingen i det hele tatt
Mange grønnsaker smaker helt anderledes kokt, stekt, i smør, i saus, sammen med fløte, hermetisert, som krydder ect...
Nå er jeg så heldig at jeg elsker grønnsaker og stortrives på ketogent kosthold, men om jeg hadde vært i din situasjon tror jeg at jeg ville lånt en masse bøker på biblioteket og nilest her på nettet om ulike lavkarboretninger og prøvd å finne ut om det var en annen retning som passet min gane og helse bedre på sikt enn ketolyse.
Har du lest deg opp på Fedon fx? Greitt nok at han anbefaler masse grønnsaker han også, men med et kosthold med litt mindre fett kan du unne deg litt av alle de tingene du savner samtidig som du kan klare å holde blodsukkeret i sjakk med hyppigere, men magrere måltider
Lykke til, håper du finner DIN måte 

|