Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 17:40   #22
ToreH
Gjest

Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?

Opprinnelig lagt inn av Dolly, her.

Det er jo det jeg sier.. Hvordan unngå å ikke falle av når jeg når 60 kg.. Holde meg i ketose hele tiden?

Hehe, joda, ser den. Men på samme tid, så hvis noen kunne gitt deg svaret på det du lurer på her, så ville vedkommende vært en rik kvinne/mann og alle dagspresseblader for kvinner kunne lagt inn årene. For hva skulle de skrevet om da, når slanking ikke lenger er et tema?

Fra spøk til alvor, det er flott du tar lavkarbo så lett og har gode resultater. Mange klarer ikke det engang på så kort tid. Men det er kanskje her noe av problemet ligger også? Du er utålmodig og vil raskest mulig ned med den følgen at "hodet henger etter kroppen" og du ikke er mentalt beredt til å takle hverdagen igjen.

Kunne en idè vært å ikke spise "enten eller", men "både og"? Da vil selvsagt vekttapet gå over mye, mye lengre tid, men da gir du samtidig hodet og livsstilen din tid til å akseptere og bli vant til endringen.

Med dette mener jeg: Spis litt sånn lavkarbo light, ikke være så opptatt av hva ketosesticksen forteller deg, akseptere at den enkelte uker er uten utslag, mens den er lys lilla på andre uker. Over et år eller så vil vekten din etter all sannsynlighet bevege seg nedover uansett. Ja, kanskje dette betyr 2-300 gr vekttap i uka, noen ganger mindre andre ganger mer.
Men da tror nå jeg det er enklere å finne en stil som kan passe deg og som gjør at du ikke sprekker så alvorlig hver gang du er "ferdigslanket"

Det er flere her inne som er friske og har dette som sin stil og det fungerer bra. Jada, vekten går ikke ned 10 kg på 2 mnd nei, men kanskje 10 kg på 1-2 år.

Selv følger jeg en slik "stil" og det fungerer bra for meg. Har nå brukt 9 mnd på å ta av 14 kg, fra 80 til 66. Lever stort sett etter steinalderprinsipp, eller kanskje heller mer "middelhavskostlig" sånn generelt over tid. Men inniblant så kan jeg klikke og ete uhorvelige mengder med snop ja. Ok, så blei jeg dårlig og slapp den uka, men over tid så er nå det bedre synes jeg enn å klase opp 14 kg nesten straks man er "ferdig" med kuren sin.

Skal og sies at jeg trener kanskje litt vel over gjennomsnittet, men læll så ville jeg vurdert en slik "stil" som er tilpasset deg da.

Svar med sitat