Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-12, 17:56   #41
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den usunne slankingen

Det er ikke alt man forstår ... Og det er ikke nødvendigvis alle som synes så himla synd på seg selv heller, faktisk finner jeg heller tendensen hvor folk er sinte på seg selv, og det er faktisk ganske destruktivt. Selv har jeg ikke akkurat det problemet med å trøstespise eller falle av, min "mangel på selvdisiplin" tegner seg ikke sånn.
Når jeg sliter (og da snakker vi ikke om en "tung dag", som jeg antar du tolker det, jeg har mine fine diagnoser, og en "tung dag" handler ikke om å bare vært litt nedfor), så er det for meg det letteste å velge å helst ikke spise, og det føles på en underlige måte faktisk ganske bra å være sulten ... Måten er en annen, grunnen er sikkert den samme -det er en spiseforstyrra måte å håndtere livets utfordringer på ... Forskjellen for min måte er vel at ingen klapper en på skuldra og sier at, ja, du har det tøft, du fortjener å kose deg med gnagende sult ... Enn om trøsta hadde vært en sjokolade. Poenget er vel at man kanskje bør bli flinkere til lytte til seg selv, i stedet for å døyve de virkelig underliggende problemene med hva det nå enn skulle være man foretrekker å døyve de med.

At du, Hypah, har en så uovertruffen psyke som aldri gjør det trøblete for deg å ta de valgene du til en hver tid kan stå for, er jo kjempefint for deg! Men at du stigmatiserer alle andre som ikke er like gjennomført perfekte som deg i ett og alt er bare trist.
Det er, som jeg oppfatter det, ingen her som ber om å bli strøket medhårs, men heller få hjelp til å innse at de ikke nødvendigvis er svake eller patetiske på grunn av de valgene de gjør, men at de har en mulighet til å heller se hva som ligger bak, og se at man kan velge å håndtere det på en annen måte. En sånn tråd er med på å adressere et problem som alltid virker til å være aktuelt inne på dette forumet, hvor så mange folk deler historie med kanskje livslang overvekt og alt det som følger med.
Sånn Chop chop, kom igjen! Skjerp deg!-prat funker dessverre bare overfladisk, tror jeg. Jeg har skjønt at du er militærmann, men her snakker du med "vanlige dødelige".

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat