Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-12, 14:10   #1
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Grateng med rettich

Rettichgrateng ser jo godt ut da.. alternativ til fløtegratinerte poteter/sellerirot/blomkål. Må prøves en gang i helga.

LCHF gratäng med rättika - Recept
1 st Rättika
½ purjolök
Ca 5-6 dl grädde
Ost
Salt, peppar

Utförande:
Smörj en form. Skiva rättikan och purjolöken och blanda det med salt och peppar och lägg det i formen.
Häll på grädden så det täcker det mesta och ställ sedan in formen i ugnen på ~200 grader i ~30 minuter.
Ta sedan ut gratängen och lägg på osten och ställ in den i ugnen igen tills osten är gyllenbrun.

Håll koll på gratängen för jag är inte så säker på tiden den ska vara inne i ugnen.

Rettich

Nå lette jeg ikke ordentlig i oppskriftsforumet før jeg laget ny tråd, så det kan jo ligge her fra før. Håper noen flytter innlegget til rett plass eller stryker det i så fall

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat