Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-12, 09:20   #40
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har du en red flag-vekt?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Igrunn helt enig, men det hender det er andre tiltak som trengs enn å ta seg sammen. Det er jo noe galt dersom medisiner, sykdom, angst osv gir deg 20-30 eksra kg. Selv er jeg bitter på at legen ikke grep inn i forhold til medisinering. Heldigvis er de kg straks borte og står overvekt som bivirkning neste gang, ja da er ikke jeg enkel å overtale...

Jeg må få presisere at det har INGENTING å gjøre med å ta seg sammen, null niks nada. Jeg er en trassig person, og en sånn måte å tenke på hadde gjort at jeg hadde tatt dårlige valg i stedet for. Noe spesielt disiplinert er jeg heller ikke.
Jeg har ikke bare lagt om kostholdet de siste seks årene, men jeg har også jobba ganske mye med bevisstheten min i forhold til helse, både mentalt og fysisk. Jeg har hatt veldig mange utfordringer her, så det har vært relevant. Jeg er sterkt insulinresistent (medisinert), PCOS (som jeg har spist meg mer eller mindre symptomfri fra), lavt stoffskifte -med alle morsomheter det fører med seg, pluss noen psykiske utfordringer ... og så videre.
Det har tatt en evighet, mye tålmodighet, og det har krevd en massiv innsamling av kunnskap for å komme seg ned i normalvekt og bli såpass frisk som jeg er i dag, men så har jeg også da fått anledning til å se på alle andre aspekter, og jeg er glad for å kunne si at helse har blitt det som har fått mest fokus på sikt.
Men jeg har jo holdt vekta ganske lenge nå, og går til og med fortsatt litt ned. Og det med bevisstheten tror jeg er ekstra viktig å ha med seg, når man kommer f.eks. i omstendigheter som du nevner, i forhold til medisinering.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er jo den fremste forkjemperen av at det er innstilling det kommer an på, men jeg har fått en lærepenge med disse kiloene. For det har vært helt likegyldig om jeg har vært flink eller ikke, eller alle andre faktorer man kan kontrollere direkte eller indirekte.

Joda. Men sånne eventualiteter kan jeg bare ikke bruke energien min på å tenke på, altså. Det som skjer det skjer, jeg kan ikke si deg mer.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat