Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-12, 22:43   #22
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål til Vegard (eller andre oppegående)

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Svaret ditt over sa "noen klementiner"

Du gikk altså opp i vekt på ca 200kcal om dagen? Det er langt under det du forbrenner bare på å være i live. Den vektoppgangen kan ikke skyldes fett hvertfall, muligens ansamlinger av vann.

Nei, ikke det svaret, men neste hvor jeg rettet din misforståelse.
Poenget er uansett ikke hvor mange klementiner jeg spiste, men at et høyt inntak av frukt belaster insulinet og kan føre til insulinresistens. Det er en grunn til at selv staten har presisert at fem om dagen ikke skal være fem porsjoner frukt.
Men jeg var i utgangspunktet ute etter en forklaring på hvorfor man etter din mening ikke påvirkes like mye av frukt som av andre typer karbohydrater/sukkerarter, siden man ikke behøver å redusere inntaket av dette? Og hva bør man i såfall redusere! Eller mener du at den vanlige "mannen i gata" ikke har noe behov for å redusere karboinntaket generellt siden han ikke har fått påvist lav glukosetoleranse?