Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 09:32   #1
milja
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
milja er på en erverdig vei

Noen med samme erfaring. Fett ikke ned i vekt

Jeg har prøvd LCHF konseptet før. Gikk ikke ned..Mannen min funka det bra på, han var 30 kg overvektig. Han gikk ned 10 kg på 3 uker. Vi spiste fløte, oster, bacon, grønnsaker etc. Jeg gikk ikke ned. Det eneste som jeg kan tenke meg er at vi ikke tenkte på hvor store porsjoner vi spiste.. Når jeg kuttet ned på fettet så gikk det bedre, og gikk ned i vekt. Men da spiste jeg lavkarbo og lav fett. Da faller jo konseptet med at man må ta energien fra fettet bort. Samtidig som jeg vet dette funker for det er jo dette Fosseid kuren går ut på. Spisdegslank.no.
Noen som gjør det samme? Lavkarbo og lavkalori?

Nå er jeg gått opp det jeg gikk ned for 1 år siden. Jeg er 163 cm og veier 74 kg. Jeg vil ned 10 kg. Det også er vanskelig for man skulle tro at når man "bare" skal ned 10 kg vil det gå greit. Men ikke for meg, det er vanskelig. Men hjelp meg gjerne, for mulig jeg tenker feil: Jeg har spist godteri daglig, sjokolade, chips, lakris osv. Absolutt hver dag. Spist brødmat 3 ganger daglig og til middag er det pasta, poteter og ris til. Jeg har alltid spist mye grønnsaker da. Når jeg nå har kuttet ut snopet og bare spiser mat fra spisdegslank.no. Men..pga pinsehelg har vi hatt endel besøk og det har blitt litt frukt spising og litt chips og litt sjokolade i løpet av disse to dagene. Jeg begynte slankingen sist mandag og gikk ned 200 gram i løpet av 5 dager før jeg begynte syndene med frukt etc. Ok, til poenget mitt.. Jeg ville trodd at med det snop forbruket jeg har hatt og har kuttet ned på alt og spist kanskje 20% av hva jeg spiser av det i løpet av en dag men nå fordelt på to dager ville jeg trodd at noe mer ville skjedd med vekten? Jeg merker overhode ingenting forandring, ikke på klærne eller ser det på vekten. Er det sånn for alle at man ikke kan kose seg med noe som helst uten at vekten da står stille? Jeg skjønner at man ikke går ned like mye,men noe bør vel skje? Jeg tar også noen kostpiller som skal hjelpe på blodsukkeret så man ikke har søtsuget, det hjelper faktisk
Jeg har bare vært på slankere 1 uke, jeg vet det men andre her inne går jo ned fra dag 1.. Inkludert mannen min. Hva kan jeg forvente? Hvor raskt kan jeg gå ned disse 10 kiloene?

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat