Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Det tenkte jeg på i morges, der jeg satt med spicy kokoslaksesuppe med gulrøtter, reker og sukkererter - at jeg spiser jo MYE mer variert nå.
I dag har jeg hatt med meg blåbær, tomat og fiskekaker + litt kesella til lunch og når jeg kommer hjem venter taco. Dette er helt typiske dager for meg.
Jeg er jo liberal med karbohydratene da i forhold til mange her, men jeg kan ikke se annet enn at jeg har et bedre kosthold gjennom å erstatte brødskiva med protein, fett og frukt/grønnsaker enn å få i meg de høyglykemiske, tomme karbohydratene 3ggr daglig.
Helt enig med deg altså Jeg spiser også myye mer variert nå enn på såkalt normal-kosthold, selv om jeg er strikt med karboene for øyeblikket.
Mye mer grønnsaker enn jeg noen gang har spist, og spiser også mer fisk enn jeg gjorde før.
Som du sier, Høyglykemiske, tomme karbohydrater er akkurat det navnet sier. De gjør oss både høye og tomme. Dopa på kh, og tomme i magen 
Jeg var på Meny tidligere i dag, og der stod de og smurte på nystekte baguetter, og tok ut et brett med kanelboller av ovnen. Lukten spredde seg i hele butikken. Det var en utrolig opplevelse, da det gikk opp for meg at jeg var sulten, men ville fort hjem til resten av kjøttdeigsuppa fra i går, og ikke var fristet i det hele tatt av det Meny kunne by på.
En fantastisk følelse å ville ha skikkelig mat - og ikke det andre tullet