Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-12, 15:31   #15
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bilsete uten isofix

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

Hmm...våre Besafe er enkle å feste ungene i, lett å stramme/løsne selen og de sitter fint i setene

Anbefaler som Imse, å prøve setet i bilen med barnet i

Jeg har vært borti mange bilseter og er nok over gjennomsnittet opptatt av sikring av barn i bil. Og vi har et besafe og jeg hadde aldri i verden kjøpt det selv. Vi har fått det gjennom hjelpemiddelsentralen. Beholder det kun fordi det er greit med et sete i hver bil. Setet er vanskeligere å stramme selen helt( husk maksimalt plass til 2 damefingre mellom selen og barnets kragebein og da må du trekke i fra tykkelsen på klærne, temmelig mange strammer IKKE nok!) i forhold til andre seter vi har prøvd og hatt.

Min favoritt over alle er nok britax two way elite som bakovervendt slo besafe sin i en finsk test, i side kollisjon. Setet ser ikke så sikkert ut som besafe, men det er minst like sikkert, det billigste på markedet, kan festst med topunktsele og går i de fleste biler. Og monteringen er så enkel, at når man bare driller tanter på hvor stramme forankringsselene skal være, så monterer de det uten bruksanvisning.I det setet satt vår 05 modell bakover til bare noen måneder før fylte 6 år uten problemer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat