Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-12, 04:05   #37
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Spørsmål til Vegard (eller andre oppegående)

Jo, frukt inneholder alle de essensielle aminosyrene. Men selvfølgelig ikke hver eneste frukt. Men jeg regner ikke med at noen spiser kun en type frukt. Hvilke essensielle mangler mener du..?

Og ja, det er riktig at frukt inneholder lite proteiner og fett, men om det er nok er det nok stor uenighet om. Tviler f.eks på at en gorilla får for lite protein

Fett reduserer den glykemiske indeksen ja, men som sagt så er den glykemiske indeksen bare halve prosessen. Fordøyelsen og transporten av glukose til cellene er like viktige faktorer. Målet er ikke å skille ut så lite insulin som mulig, men at hele prosessen virker slik den er ment å gjøre. Men dette er selvfølgelig avhengig av andre faktorer også, som f.eks aktivitetsnivå, metabolisme, osv..

Om jeg vil få den samme effekten av å spise noen bananer og en avocado tror jeg nok ikke fordi dette kostholdet innebærer å spise store mengder frukt om dagen. minimum 3000 kcal. Men hvis du f.eks spiser en stor fet middag som kan ta opp til 2-3 dager å fordøye, for noen timer etterpå å spise et stort måltid med frukt som fordøyes i løpet av noen timer så merkes det bl.a i magen ja

Men jeg er ikke noen ekspert på noe av dette, men jeg har dette kun fra egne erfaringer og fra ulike forum for de som kun spiser frukt ala lavkarbo.no her. Uansett så har det gitt meg nye perspektiv på mange ting ang kosthold, og har nok innsett at den hele og fulle sannheten finnes hverken hos Drevon & co, blandt fruktspiserne, eller her på lavkarbo for den saks skyld

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat