Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-12, 19:53   #48
Vegard L
Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Spørsmål til Vegard (eller andre oppegående)

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Siden det snakkes så mye om fruktspisere i denne tråden...jeg hadde en diskusjon - litt like denne - med en veganer en gang, i et annet forum. En veganer kan til frokost trykke i seg 20 appelsiner, og sånn fortsetter det hvert måltid, altså ganske voldsomme mengder. Det er vel det herregud mener om to forskjellige måter å spise på.
Men jeg må bemerke - å spise kjøtt er IKKE tungt fordøylig, jeg vet veganere ofte mener at det er fryktelig vondt for kroppen å fordøye kjøtt, noe som er nonsens, når en ser på hva slags enzymer vi har i vårt forholdsvis korte fordøyelsessystem - som også er betegnende for kjøttspisere. Hadde vi vært laget for å spise kun vegetarkost, ville vi nok hatt en langt større vom, og mye lengre tykktarm, med en litt annen type enzymer.

Det blir litt som at en lavkarber kan helle i seg en kartong fløte til frokost, altså ikke representativt for den jevne veganer

Men det finnes så klart ekstreme eksempler!