Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
For å få litt mer oversikt over økonomien, så har jeg laget meg et skjema hvor jeg fører opp regninger, altså utgifter. 
Jeg har til nå ført opp måned for måned. Men på denne måten så ser jeg jo ikke hvilken lønning det trekkes av . F.eks Alt som er betalt i April. Jeg ser ikke om dette er betalt av lønnen fra 20 mai til 20 april. Eller av lønnen fra 20 april til 20 mai.
har vurdert å skrive på forfallsdato, og plassere regningene etter dette. Eller bør jeg skrive de inn når de faktisk er betalt?
Hvis jeg f.eks har en regning som forfaller 23 mars, men betaler denne 19 mars. Da betaler jeg den med februer - mars lønnen. Mens den i følge forfallsdato skulle blitt betalt av mars - april lønnen.
Hva tror dere er mest hensiktsmessig, hvordan få frem av hvilken lønn den er betalt?
Er ikke hensiktet den at regningen blir betalt uansett hva slags måned den trekkes av??
Jeg har autogiro med trekk på det meste av regninger. Jeg får lønna den 20. hver måned, men får også penger hver 14. dag, og sist i hver måned. Så jeg har ikke den fulle oversikt over hvor og når ting trekkes, om det er penger på kontoen eller ikke, men jeg vet jo at det kommer penger og at trekke blir prøvd trukket i ca en uke. Regningene blir alltid betalte, men kanskje av og til ikke til rett dato. Har aldri hatt trøbbel med det.