Re: Sv: Konkurranserettet trening
Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.
Jeg har pr idag kun et mål i sommer, og det er unionsmarathon løpet som arrangeres i Rømskog komune hvert år. Det startet som en markering i 2005 da det var 100 år siden unionsoppløsningen, halvparten av løpet går i Norge og halvparten sverige, altså krysses grensen. Men jeg løper bare halvmaraton, og i år går løpet 7 juli. I år har jeg jobbet mye med å øke muskelstyrke, og har derfor nesten ikke fått trent løping i det hele tatt. Jeg håper å kunne komme i mål på 2 timer, men det er tøft, i og med at det er muligens det hardeste halvmaratonet i sør norge. Svært kupert, med en 2 km oppoverbakke midt i løpet, som det kan ta 12-14 minutter å forsere, den er bare så bratt, att det halve kunne vært nok.
Nåja, nå forbereder jeg med med intervalldrag 1-2 dager i uka, og en dag med 13-15 km løping i konkuransefart. Maten blir fetere og fetere etterhvert som dagen nærmer seg , og karboene nærmer seg nå 30 gram pr dag, jeg kommer til å ligge på ca 10 g siste uka, for å maksimere forbrenningen. Blir mye omelett med skalldyr og fete supper - ikke så godt i sommervarmen, men hva gjør man ikke for å ha en god opplevelse under løpet. Hele løpet går stort sett i skogen, på grusvei, og det kan være VARMT - ifjor ble flere hentet av luftambulansen på grunn av heteslag. Så det er greit å ikke gå på sukker, bare vann.
Jeg merker også at det går best for meg når jeg ikke varmer opp, og starter i et relativt høyt tempo. Snodig, men sånn er det.
Ojoj! stiilig! 
Gleder meg til oppdateringer på dette
|